Postura si stresul

Postura si stresul

Adesea, auzim ca postura corecta este esentiala pentru o sanatate buna. Recunoastem o pozitie incorecta atunci cand se formeaza ca urmare a obiceiurilor gresite pe care le perpetuam de-a lungul anilor si care sunt evidente la multi adulti. Putini oameni inteleg cu adevarat importanta si necesitatea unei posturi bune.

Masaj Yumeiho

Postura este pozitia in care ne mentinem corpul in timp ce stam in picioare, in sezut sau culcati. O buna postura o reprezinta alinierea corecta a partilor corpului sustinuta de cantitatea potrivita de tensiune musculara impotriva gravitatiei. In lipsa posturii si a muschilor care o controleaza, pur si simplu am cadea la pamant.

In mod normal, nu ne mentinem in mod constient postura normala. In schimb, anumiti muschi fac acest lucru si nici macar nu trebuie sa ne gandim la acest lucru. Mai multe grupuri musculare, inclusiv tendoanele si muschii mari ai spatelui, sunt extrem de importante pentru mentinerea unei pozitii bune. In timp ce ligamentele ajuta la mentinerea scheletului, acesti muschi posturali, atunci cand functioneaza corect, impiedica fortele gravitationale sa ne impinga inainte. Muschii posturali ne mentin, de asemenea, postura si echilibrul in timpul miscarii.

De asemenea, o postura gresita este rezultatul unei acumulari de factori chimici, emotionali si fizici. Efectele profesionale care implica stres, miscari repetitive (cum ar fi statul in sezut pentru perioade lungi de timp), sedentarismul si aportul alimentar slab reprezinta factori care contribuie zilnic la problemele posturale obisnuite din societatea de astazi.


Importanta unei posturi corecte

O postura corecta ne ajuta sa stam in picioare, sa ne plimbam, sa stam asezati si culcati in pozitii care exercita cea mai mica presiune asupra muschilor sustinatori si a ligamentelor in timpul miscarii si a activitatilor cu greutati.

O postura corecta:

  • Ajuta la mentinerea oaselor si articulatiilor aliniate corect, astfel incat sa ne utilizam corect muschii, reducand uzura anormala a suprafetelor articulare, care ar putea duce la artrita degenerativa si la dureri articulare.
  • Reduce presiunea asupra ligamentelor care tin articulatiile vertebrale impreuna, minimalizand probabilitatea vatamarii.
  • Permite muschilor sa lucreze mai eficient si organismului sa foloseasca mai putina energie si, prin urmare, impiedica oboseala musculara.
  • Ajuta la prevenirea intinderilor musculare, a tulburarilor datorate utilizarii excesive si chiar a durerilor musculare si de spate.

Pentru a va mentine postura adecvata, trebuie sa aveti o flexibilitate si o forta musculara corespunzatoare, o miscare normala a articulatiilor in zona coloanei vertebrale si in alte regiuni ale corpului, precum si muschi posturali eficienti, echilibrati pe ambele parti ale coloanei vertebrale. In plus, trebuie sa recunoasteti obiceiurile posturale la domiciliu si la locul de munca si sa lucrati pentru a le corecta, daca este necesar.

Consecintele unei posturi incorecte

O postura incorecta poate duce la o presiune excesiva asupra muschilor posturali si poate determina chiar hipotonia acestora, atunci cand sunt mentinuti in anumite pozitii pentru perioade lungi de timp. De exemplu, puteti observa de regula acest lucru la persoanele care se apleaca in fata din talie pentru un timp indelungat la locul de munca. Muschii lor posturali sunt mai predispusi la vatamari si dureri de spate.

postura corectaCativa factori contribuie la postura incorecta – cel mai frecvent, stresul, obezitatea, sarcina, muschii posturali slabi, muschii anormal de tensionati si pantofii cu toc inalt. In plus, flexibilitatea scazuta, un mediu de lucru inadecvat, o pozitie de lucru incorecta si obiceiurile nesanatoase de a sta in picioare si in sezut pot contribui, de asemenea, la pozitionarea necorespunzatoare a corpului.

Postura poate fi corectata?

Intr-un cuvant, da. Notati, totusi, faptul ca tratarea problemelor posturale cu vechime mai mare va dura de regula mai mult timp decat a celor de scurta durata. Constientizarea propriei posturi si cunoasterea pozitiei corecte va vor ajuta sa va corectati in mod constient. Cu multa practica, postura corecta pentru a sta in picioare, asezat si culcat va inlocui treptat vechea dumneavoastra pozitie. Aceasta, la randul sau, va va ajuta sa obtineti o pozitie mai buna si mai sanatoasa a corpului.

Nu uitați ca terapia Yumeiho va poate ajuta sa obtineti o postura corecta

Care este pozitia corecta la birou?Postura calculator

  • Tineti picioarele pe podea sau pe un support de picioare, daca nu ating podeaua.
  • Nu incrucisati picioarele. Gleznele ar trebui sa fie in fata genunchilor.
  • Pastrati un mic spatiu intre spatele genunchilor si fata scaunului.
  • Genunchii trebuie sa fie la nivelul sau sub nivelul soldurilor.
  • Reglati spatarul scaunului pentru a va sprijini partea inferioara si mijlocie a spatelui sau utilizati un suport pentru spate.
  • Relaxati-va umerii si mentineti-va antebratele paralele cu solul.
  • Evitati sa stati in aceeasi pozitie pentru perioade lungi de timp.

Cum stau corect in picioare?

  • Amplasati-va greutatea in primul rand pe talpa piciorului.
  • Tineti usor genunchii usor indoiti.
  • Tineti picioarele departate cam la nivelul umerilor.
  • Lasati mainile sa atarne in mod natural pe marginea corpului.
  • Stati drept, cu umerii trasi inapoi.
  • Retrageti-va partea abdominala.
  • Mentineti nivelul capului – lobul urechii trebuie sa fie aliniat cu umerii. Nu va impingeti capul inainte, inapoi sau in lateral.
  • Deplasati-va greutatea de la varful picioarelor catre calcaie, sau de pe un picior pe celalalt, daca trebuie sa stati in picioare mult timp. 

Care este pozitia indicata pentru somn?

  • Gasiti salteaua potrivita pentru dvs. Desi se recomanda in general o saltea ferma, unele persoane considera ca saltelele mai moi le reduc durerile de spate. Confortul dvs. este important.
  • Dormiti cu o perna. Exista perne speciale care va ajuta cu problemele posturale care rezulta dintr-o pozitie incorecta de dormit
  • Evitati sa dormiti pe burta
  • Somnul pe lateral sau pe spate este deseori mai util pentru durerile de spate. Daca dormiti pe lateral, amplasati o perna intre picioare. Daca dormiti pe spate, tineti o perna sub genunchi.

Stresul si postura

Stresul este raspunsul corpului la gandul ca este in pericol. Stramosii nostri s-au bazat pe acest raspuns la stres pentru a ramane in viata sub amenintarea animalelor. Corpurile noastre intra intr-un mod automat de lupta pe viata si pe moarte care ne permite sa reactionam rapid si sa evitam pericolul.

Stresul la locul de muncaStresul poate fi fizic sau emotional, incepand cu problemele de la locul de munca si pana la lucruri cum ar fi griji pentru sanatatea familiei. Indiferent de tipul de stres, acesta provoaca acelasi raspuns chimic in corpul nostru (adrenalina si cortizolul), care deviaza fluxul de sange catre membre, cresc frecventa cardiaca si ridica temporar pragul durerii, astfel incat sa putem fugi de pericol.

Problema societatii de astazi este insa faptul ca nu mai exista animale salbatice care sa ne urmareasca, iar nivelul de stres nu se reduce. Afecteaza sistemul imunitar si creste incidenta bolilor cronice, cresterea in greutate, oasele slabe si activitatea excesiva a muschilor. Toate aceste lucruri exercita o presiune grea asupra corpului nostru si devine foarte greu sa ne mentinem pozitia corecta in timp.

Cum putem contracara stresul?

Pentru a reduce nivelul de cortizol, pe langa tratementul cu ajutorul terapiei Yumeiho, trebuie sa cresteti numarul orelor de somn, sa aflati cum se relaxeaza corpul vostru incercand lucruri cum ar fi meditatia si o plimbare seara inainte de culcare. De asemenea, se recomanda evitarea alcoolului, a bauturilor racoritoare si a cofeina.

Sedintetele de Masaj Yumeiho au ca scop imbunatatirea posturii prin realinierea coloanei vertebrale intr-o perioada de timp.

Prin imbunatatirea posturii  se urmareste scaderea nivelului de stres si astfel:

  • Se va imbunatati functia imunitara
  • Va creste nivelul de energie
  • Va va ajuta sa dormiti mai bine
  • Veti reduce durerea fizica
  • Vi se va imbunatati digestia
  • Va creste capacitatea de concentrare